a


23 Eylül 2014 Salı

Temiz İçerikli Deodorant İncelemesi



*
~ Herkese Kocaman Merhaba ~


 *

Uzunca bir aradan sonra bugun sizlere  benim için onemli olan bir konudan : temiz içerikli deodorantlardan bahsedecegim.  

simdi onceklikle nerelerde bu kiz neden yazmiyor diyorsaniz ;  bu aralar pek yogun pek kosturmacali geçiyor gunlerim.  Is ev kurslar derken nefes alacak vakti bulamiyorum.  

Ilk olarak neden temiz içerikli deodorant kullanmaliyiz dersek : Paraben ,SLS ve Alimunyum un bilinen pek çok zararinin yaninda sion yillarda adlari kanserle ozellikle de gogus kanseriyle bir anilmaya basladi.  Bu noktada henuz kesinlesmis bir iliski bulunamasada bu suphe dahi gogusle bu kadar yakin bir bolgede çok dikkatli olmamiz için yeter de artar bile.  Kaldi ki kanserle hiiç bir alakalari olmasa dahi daha az kimyasal daha dogal saglikli içerik varken neden daha sagliksizini kullanalim ki ? 



Efendim bloguma ilkkez ugramadiysaniz ve once yazilarima goz attiysaniz sade ve dogala egilimli oldugumu farketmissinizdir.  Bu noktada ben ozellikle cilde emilen urunlerin daha temiz içeriklisini kullanamaya ozen gosteriyorum ; sampuan , krem, roll on  ilk sirada geliyor .  Renkli kozmetik konusunda ise o kadar seçici olamiyorum ama  iki urun arasinda kaldiysam her zaman temiz içerikli olani tercih ediyorum .  Bu noktada benim grev kiricim The Balm markasi oluyor.  Zira kendilerini çok sevmekle beraber maalesef bir çok urunu pek de temiz içerikli degil. 

Eh artik neden temiz içerik tercih ettigimi bildiginize gore simdide temiz içeriklerle ilgili il adimimiz olan deodorantlardan bahsedeyim, Efendim dolmusa metrobuse taksiye gemiye neye binersek binelim les gibi ter kokan insanlarla karsilasiyoruz maalesef.  Bu dostlarimizin ekolojiyi dusunup sera etkisinden kaçinmak için  sprey deodorant kullanmadiklarini ; içeriklerini asla yeterince temiz bulmadiklari içinde kati - sivi deodorant kullanmadiklarini dusunmek istiyorum.  Lakin ben bu dostlarimizdan olamadigimdan  ter bezlerimin bu guzel çabasini bir sekilde baska urunlerle dengelemem gerekiyor.  Bu noktada uzun zamandir marketlerde satilan deodorantlardan çook uzagim.   ulkemizde hayvanlar uzeirnde test edilmeyen urunler bulmak gun geçtikçe kolaylasiyor.  Bende size bu yazida kendi denedigim temiz içerikli ve hayvanlar uzerinde test edilmeyen deodorantlardan bahsedecegim. 




1)Dr. Organic Roll-On Deodorant


Sirf bu urun uzerine bir yazi yazdim.  Buradan okuyabilirsiniz.  Tum bu bahsedecegim alternatifler içinde benim en begendigim.  Lakin ulkemizde çok pahaliya ( degmeyecek bir fiyata) satildigi için ablam yurtdisindan getirdikçe kullaniyorum kendisini. 

2) Crystal  Essence Roll-On Deodorant


Efendim ulkemizde satilan , arkasi tavsanli (= hayvanlar uzerinde test edilmeyen ) ,temiz içerikli ve Gratis indirimlerinde çok uygun fiyata gelen bu bol çesitli rol-on deodoranttan sizde alin sevdiklerinize aldirin.  Bildigim kadariyla dort çesiti var.  Ben hepsinden yedekliyorum her indirimde.  Favorim : narlisi.  Dr.  Organic kadar kokulu degil ama hafif bir koku birakiyor teninizde.  Kesinlikle ter kokusunu duymuyorsunuz.  



Turuncu kapakli olan Papatya ve Yesilçay ozlu'yu sevdicek için aliyorum.  Digerleri feminen  kokuya sahipken bu turuncu sapkali dostum cinsiyetsiz bir kokuya sahip.  Aktif olarak hareketli bir iste çalisan sevdicek de ter kokusu problemi yasamiyor.  uzerinde kocaman harflerle Paraben ve Aluminum Chlorohydrate içermedigi yaziyor. Bir tanesi indirimlerde 6 TL civarinda satiliyor ve uzun sure de dayaniyor.  Giysilerde iz birakmiyor.  Ter bezlerinin çalismasini yavaslatmiyor yada gozenekleri tikamiyor Yani eger terbezlerimi yavaslatsin yada gozeneklerimi tikasin gibi sagliksiz bir arayisimiz olsaydi bu arkadasimizi sevmeyebilirdik. 


3) Crystal Kati Deodorant



Efendim bu dostumu çook uzun zamandir kullaniyorum lakin yinede sivisi varken bunu tercih edecegimi sanmam.  Kendisi kristal seklinde minarel tuzdan olusuyor(Ammonium Alum). Kullanirken hafif islatip uyguluyorsunuz.  Hiç kokusu yok .  Aslinda kotu degil ama sanirim ona alisamadim ben o yuzden elimdekileri bitiremiyorum .  
  


Bu dostumuzun hangi boyunu alirsaniz alin bilin ki çoook uzun sure kullanacaksiniz.  Baslangiçta market raflarinda satilan 3-5 liralik deodorantlardan pahaliymis gibi geliyor insana ama o kadar uzun sure kullaniliyor ki onlardan kat be kat daha ucuz oldugunu goruyoruz.


4) Ev Yapimi Deodorant : Karbonat+ Aromatik Yag


Bu ikiliyi, yaz aylarinda deniz kenarindayken kullanirdim eskiden.  Aksamlari çikmadan vucudumu yaglardim nem için ve çok dogal bir içerik olan karbonati surerdim . Pek sevilesi ve kullanisli bir yontem degil ama olur da hayvanlar uzerinde test yapmayan ve temiz içerikli bir deodorant bulamadiginiz bir yerdesiniz ve pastirma gibi kokmak istemiyorsaniz bu yontemi deneyebilirsiniz.  Guzel koksun derken yag miktarini abartmamak gerek zira elbiselerde yagli bir goruntu guzel olmayacaktir


Efenim dunyamiz kuçuk ve maalesef çok kolay bozulabilen bir gezegen.  Sadece kendimiz için degil bir de dunya için sprey deodorantlari , yapimi için tonlarca agaç katledilen palm yagi içerikli kremleri , deodorantlari , sirf fiziksel tatmin için hayvanlara iskence eden  tonla nesneyi tuketmemek en azindan ruhen insani tatmin ediyor.  Bu yukarida saydigim 4 seçenekten biri ya da diger onlarca dogal içerikli hayvanlar uzerinde test yapmayan markadan biri size uyacaktir.  Kokusunu yada fiyatini ,performansini yada miktarini begendigimiz birini seçerek hiç zorlanmadan kendimiz ve dunya için guzel bir seyler yapabiliriz.   Son yillarda artan meme kanseri riskini de goz onunde bulundurarak ozellikle koltuk altima kullandigim urunlere çok daha dikkat eder oldum. 

Ben çok fazla marka denemedim  deodoratn olarak,  stokçu oldugum için tonla  Crystal  Essence Roll-On Deodorant var evde ve ablam da  Turkiye'ye geldikçe Dr.  Organic getiriyor peki siz hangi markalari denediniz ? Bunlardan memnun kaldiniz mi ?  Bunlar ve digerleri hakkinda soylemek istediginiz çikarmak istediginiz sormak istediginiz katildiginiz katilmadiginiz ne varsa çekinmeden yazabilirsiniz.  Yorumlarinizin basimin uzerinde yeri var. 


Simdilik Hosçakalin ~

*
Hep Mutlu Kalin ~
*

3 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...