a


30 Kasım 2013 Cumartesi

DIY : Evde Çift Fazlı Göz Makyajı Temizleyici Tonik Yapımı



*
~ Herkese Kocaman Merhaba ~

*

Bugün size uzun zamandır kullandığım ;
ne zaman göz çevremde hassasiyet olsa ilaç gibi gelen harikulade bir  tonikten,temizleyiciden bahsedeceğim. Efendim geçtiğimiz günlerde gözlerde bir hassasiyet, bir kaşınma kızarma yanma derken beni benden alan durumlar yaşadım. Bunun üzerine ne varsa doğal da var düşünce prensibime dayanarak çok kullandığım ama biten toniğimi yenileyeyim dedim.
 

 Bu esnada da size fotoğrafladım.Sadece tarif değil kullanımı ,  kanıtları ve bir kaç ipucunu da ekledim böyle bol fotoğraflı bir yazı çıktı ortaya

Öncelikle işlem çok basit.
Gerekenler; Zeytin yağı, Doğal Gül Suyu ve boş bir şişe. Boş bir şişeye (  yine göz temizliğinde kullandığım biten Dalin kutusunu kullanmayı tercih ettim,boş tonik şişeleri de dahil her türlü ambalajı kullanabilirsiniz. )  şişenin yarısından birazcık az olacak miktarda zeytin yağı koyuyoruz. Ben fotoğrafı çekerken şişeyi dik tutmadığım için yarısından fazla gibi durmuş .





Akabinde kalan kısmı da Gül Suyu ile dolduruyoruz. Gül Suyu göz çevresini hem nemlendiriyor hem de canlandırıyor. Evde Şelale marka gül suyu vardı bende onu kullandım. Tüm marketlerde çok kolay bulabilirsiniz.





İlk doldurduğunuzda böyle görünüyor. Zamanla ayrışıp klasik çift fazlı temizleyicilere dönüyor görüntüsü.





Çalkalayınca ki hali de aşağıda. Kullanırken  çalkalayıp bir parça pamuğa azıcık dökmeniz yeterli.

Sizler için üşenmedim deneme yaptım ve fotoğrafladım.

Şukadarcık pamuğa azıcık döktüm


Öncelikle Göz makyajı dediğimiz için  en çok kullanılan ürünlerden biri olan siyah göz kalemi ile imtihanını göstereyim dedim. Emily'nin Siyah Göz kalemini bileğime sürdüm bakalım neler olmuş.







Tek hamle yaptım. Sadece soldan sağa bir kere pamuğu sürttüm koluma ve sonuç bu kadar temiz





Sonra işlemin dozunu arttırıp NYC'nin severek kullandığım siyah eyeliner'ını bileğime sürdüm ve bakalım nasıl temizlemiş ..


Ve sonuç 




Bu yetmez ,aslına bu sadece göz makyajı değil tüm yüz için harika bir makyaj çıkarıcı dedim ve en iddialısından bir rujla deneyeyim dedim. Kırmızı ruju bembeyaz bilekten kalıntısız çıkarmak öyle kolay değildir yeğeeeeen

TheBalm'ın Mia Moore'u bu işe hemen gönüllü oldu






Ta taaaaa bakalım bileğimiz nasıl temizlenmiş



En son olarak da bir kapatıcı ile deneyelim son olsun dedim. Maybelline Afinetone Conclear gönüllü oldu beni sür abla beni sür dedi





Bunu flaşhlı çektim , Çünkü normalinde kapatıcılı ve kapatıcısız haller arasında bariz fark yoktu. Bu kapatıcıyı almayı düşünenlere tavsiyem uzak durmaları. Flashlı fotoğraflarda gözüne far tutulmuş tavşan gibi parlarsınız alimallah



Ve kapatıcıyı da silince o kadar işlemin ardından hala bembeyaz olan bileğim



Ve küçücük ama o kadar boyayı kalıntısız çıkarmış olan kahraman tonikli pis pamuk



Bir kaç ip ucu vermek gerekirse
  • Bu uygulamada yağ olarak bitkisel yağlardan istediğinizi kullanabilirsiniz yada karıştırabilirsiniz
  • Gül Suyu bulamazsanız lavanta vesaire de olur. Hatta hazır suyla bile olur
  • Yok efendim yağ butoncukları yapar mı ?derseniz ; hangi makyaj temizleme toniğini uyguladıktan sonra yüzünüzü yıkamıyorsunuz ki bunda  yıkamayasınız. Elbetteki makyajınızı sildikten sonra yüzünüzü öyle yağlı yağlı bırakmayacak temizleyeceksiniz . Konuyla ilgili yazıma tık tık . Yani uzun lafın kısası yağ butoncuğu filan yapmaz efenim doğru kullandığınız sürece bulabileceğimiz en az zararlı makyaj temizleyicisi kendisi
  • Bozulur mu ? :Ben bozulurum o bozulmaz :D  Yağın yada gül suyunun son kullanma tarihi  geçmediği sürece hiç birşeycik olmaz
  • Tüm yüz makyajı için kullanılabilir mi : şüphesiz
  • Peki ya hassas ciltler ? : Hassas göz çevresinin tanımını yazan ben bile kullanıyorsam evet bence kullanabilir




Gördüğünüz üzre doğal , hayvanlar üzerinde test edilmemiş, hatta vegan , besleyici sağlıklı toniğimiz hazır durumda. Herhangi bir fikrinizi,yorumunuzu sorunuzu çekinmeden yazabilirsiniz. İyi günlerde kullanmanız dileğiyle..



Şimdilik Hoşçakalın ~
*
Hep Mutlu Kalın ~
*



26 yorum:

  1. Vay harika hemde dogal daha ne olsun kesin denicem:)

    YanıtlaSil
  2. süpermiş valla...hemen deniyorum...teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim :) senin de yorumunu duymayı çok isterim denediğinde :)

      Sil
  3. çok pratikmiş kesinlikle deniycem teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim ne demek :) yapınca yorumlarını bekliyorum :)

      Sil
  4. Harika bi yazi yine :))
    Benimde gozlerim asiri hassas. Goz makyaji temizligi icin yada goz makyaj malzemeleri icin dogal hemen hemenher markayi kulkandim. Ozellikle goz makyaji temizligi en buyuk sorunumdu. Sonra bir hafta once senden aldigim taktikle zeytinyagina basladim ilk defa gozlerim makya temizlememden sonra yarim saat boyunca yanma seremonisini gerceklestirmedi. Burda dogal gulsuyu bulamadim ben sadece seytinyagiyla yaptim hicbisey katmadim..sonuc harika :)) ayrica tirnaklarina bayildim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim can sıkıntısı bana tırnak boyatıyor :) ayy ne mutlu bana faydalanmışsın :) özellikle gözleri hassas olanların denemesini o akdar istiyorum ki çok rahatlayacaklar

      Sil
  5. Blogunu yeni keşfettiğim için yazılarını da yeni okuyorum oyüzden bu yorum geceklmeli bir yorum olacak :) Benimde gözlerim çok hassas, bende hemen deneyeceğim, herzaman doğalını kullanmak en iyisi bencede. Anlatımlarında şahane bu arada, hem öğretici hem eğlendirici, arada benim bloğumada beklerim bakmak istersen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen geliyorumm :) bu güzel yorumun için de çok teşekkür ederim evet bencede doğal olanları tercih etmek gerekiyor.ben çok memnununum bu tariften :)

      Sil
  6. En çok korktuğum şey göz kenarlarımın kırışması ,şimdi ben bunu denemezsem çatlarım arkadaş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bu konuya takmış durumdayım :) deneyin emin olun pişman olmayacaksınız :)

      Sil
  7. Zeytinyağı yerine ayçiçek yağı olur mu ? Yada kayısı yağı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben farklı farklı yağlarla denedim ; hepsi başarılı oldu :) Zeytinyağını hemen her evde bulunabilir ve çok besleyici olduğu için önerdim. Lakin o an evde hangi yağ varsa yapabilirsiniz . Uzun vadede etkilerini düşündüğümüz için doğal-katkısız yağları tercih etmeliyiz. Aktarlardaki birçok yağ aslında karma yağlar kimyasallar ve koku veren özlerden oluşuyor buna dikkat edersek her yağı kullanabiliriz.

      Sil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum :) bu tarifi defalarca yeniledim ve uzun zamandır evdeki çift fazlı makyaj temizleyicilere elimi bile sürmüyorum :) güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  9. hazır suyla da aynı sonucu verirmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette , hiç fark etmez kullandığınız su temiz olsun yeter

      Sil
  10. Ben de dün niveanın makyaj temizleme suyunu alıyordum iyi ki almamısım bgn eve gider gitmez bunu yapacagım :) tesekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ne güzel bunu okumak güzel yorumunuz için tesekkür ederim :) umarım sizde benim kadar memnn kalırsınız :)

      Sil
  11. bende benzer sekilde bebeyagi ve gul suyuyla duymustum. Bir tek yaglanmaydi beni korkutan uzun zamandir kullaniyorum dediginiz icin denemeye karar verdim tesekkurler..

    YanıtlaSil
  12. Mükemmel👌 pratik,doğal piyasa ürünleriyle aynı performansı verebiliyor 😊 teşekkürler

    YanıtlaSil
  13. Merhaba şuan evde gül suyu yok nsl yapmaliyim şuan temizlememesi gerekiyor göz makyajimi..

    YanıtlaSil
  14. Su anda bir tane yapdigim makyaj temizleme suyu var kendi yapdigim

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...