a


9 Kasım 2013 Cumartesi

Ben Bugün Ne Yaptım #1

Güneşli harika bir cumartesi sabahından herkese kocamaaaaaaaan Merhabaaa


Efendim ben bugün güne çok erken başladım ve yeni bir yazı dizisine başlayayım diyordum ve başlamaya karar verdim.

"Ben Bugün Ne Yaptım " sizden gelen talepler doğrultusunda aldığım bir karar.Benim kim olduğumu ne yaptığımı nasıl yaşadığımı sormuşsunuz hep maillerle.Bende ara sıra yayımlayacağım bu seri ile size kendimden bilgiler vereceğim.

Ben bugün güne çok erken başladım.Kuzenim (aslında kuzenimin oğlu ama benim için kuzen) bana ders çalışmaya gelecekti ve ev savaş alanı gibiydi o gelmeden temizleyeyim diye erkenden kalktım.Ortalığı topladıktan sonra gelen telefonla hasta olduğunu gelemeyeceğini öğrendim :/ umarım çabucak iyileşir.

Sonrasında ise ee dedim artık bi kere kalktık hareketlendik,çıkıp kahvaltılık bir şeyler alayım dedim


Atladım asansöre hoop bu resmi çektim.Hani herkesin  etrafında vardır ya bir tane bakkala çakkala pijamayla giden tanıdık,hehh işte o tanıdık benim. .Engelleyemiyorum bu huyumu. Evim kampüsün tam karşısında ekstra merkezi yerde ve ben hala bir şekilde markete ev haliyle gitme huyumu değiştiremedim. Elbette ki her seferinde bir tanıdıkla karşılaşıyorum ve kendime kızıyorum. 
Neyse efenim asansörde bir karar aldım; bundan sonra evden inerken asansör kullanmayacağım. Ne gerek var ki. Hiç üzerine düşünmemiştim asansörde düşündüm karar verdim bundan sonra merdiven ile inilecek !!!Çıkma işini alıştıra alıştıra yapmalıyım,bu kadar katı bir kerede çıkmak Ronaldo yu bile yorar.

Zaten hali hazırda mühendis dişisiyim ömrüm bir masada oturarak geçiyor,sağlık yahuuu diyerek kendime atarlandım.

Evden çıktığımda park ın içinden geçiyorum.Minik evladım Kurt için kahvaltılık yeşillik topladım,hemde en sevdiklerinden.



Amacım önce bankamatiğe uğrayıp nakit paraya kavuşup sonra evin hemen yanındaki marketten kahvaltılık bir şeyler alıp maksimum 10 dakika içinde evime dönmekti, ama hain bankamatik bana oyun oynamış !!  Bozulmuş ve bende diğer bankamatiğe yürüdüm. Bence artık her yerde kartlarımız geçebilmeli. Parayı kağıt olarak taşımanın bir anlamı yok. Neyse diğer bankamatik çalışıyormuş da paracıklarıma kavuştum.

 Ben bankaya bankamatiğe söylenirken meğerse evrenin benim için başka planları varmış. Daha önce hiç girmediğim bakkaldan az canlıca bir market vardı bankamatiğin yanında , buraya kadar gelmişken oradan alayım bari dedim alacaklarımı. Ahhh ahh meğersem ne hata ediyormuşum bu marketciğe gelmeyerek

Bana kendini hemen girişte sevdirdi.



Bir Manisalı olarak memleketim öbür ucunda "toprağımmm  toprağıııımm" diye duygulandırdı beni.Efenim bilmeyenleriniz için Kırkağaç Manisa'nın minik bir ilçesidir.Kavunuyla meşhurdur.Kışlık kavun denilen cinsini asarsanız eğer mart ayına kadar bozulmadan kalır sizde afiyetle yersiniz.Kırkağaç da yılın her mevsimi kavun bulunur. Ben Kırkağaç 'lı değilim lakin Manisa dan bir şey görmek bende evimi görmüşüm gibi mutluluk hissi yarattı

Sonra kahvaltılarda bayıla bayıla yediğim yeşilliklerimi aldım.




Kasaya doğru çıkarken işte bu minik marketle aramızda kırılmaz bağlar oluşturan olay yaşandı.ve ben taze ekmek börek çörek ürettikleri fırın kısmını gördüm ve aşık oldum.

Hemen buralarda bulamadığımız taş fırın ekmeği aldım ve birazda kurabiye çörek filan aldım





Favorilerimi bulmuştum. Markete aç gitmenin verdiği gaz ile bir sürü aldım. Neyse ben her bir çeşidin bir tanesinin ancak yarısını yiyebildim ama sevdicek ders çalışmaya gelecek o siler süpürür hepsini :) bir de halı saha dan çıkıp gelecek kesin mutluluktan uçar bunları görünce.




Bu elimde ucunu biraz yediğim kıtır kıtır şey bir tür sağlıklı atıştırmalık. Kendisinin çekirdekli ve susamlı çeşidi vardı markette aldım. İkisi de çok lezzetli. Ben tatlıyla pek arası olmayan bir insanım,ama tuzluyla sonuna kadarrrr!! hülooğğğğğğğğ!!!

İşte benim gibi cipsdir krakerdir seviyorsanız buna bayılırsınız. Ben hayatımdan cipsi ve genel olarak abur cuburları çıkardım. Son 8 ayda 13kg verdim ve vermeye devam ediyorum.
Ama bu tür sağlıklı atıştırmalıklar hem motivasyonumu yükseltiyor hemde beni mutlu ediyor.Önemli olan miktarı ayarlamak.



Bir diğer severek aldığım ise yine bu çekirdek kaplı kurabiye görünümlü hamur işi. Hanımlar asya insanıyız, orta doğuluyuz kendimizi kandırmayalım hepimiz hamur için ölürüz :D
Bu kurabiye Gazianteplilerin kahke dediği bir şey. Aslına kahke hamuru; tuzlu ile tatlı arası bir hamur. Üzerine uyguladığınız işleme göre tatlı olarak da tuzlu olarak da satılıyor. Bu çekirdekli olduğu için tuzlu gibi yiyoruz. Ama hamuru aynı hamur. Tatlı olanlarının damla çikolatalısı fıstıklısı vesaire bir sürü çeşidi var

Size göstermek isteidğim bir diğer can ise bu;



Aaa ne varmış bunda işte kurabiye dediğinizi duyar gibiyim.. Rica ediyorum hemen ağzımızın üzerine bir tane pıt diye vuralımm. Buna kurabiye demek yasalara aykırı olmalı bence. Bu kurabiye neslinin ulaşabileceği en üst nokta. Kendisine bu yörede Kerebiç deniyor. 




Bu fotoğrafta gördüğümüz marketlerde satılan ,doğal olarak biraz daha az lezzetli ve özenli olan. Aslı çeşitli kalıplarla ince bir kurabiye hamurunun içini bol Antep fıstığı,ceviz,tarçın vesaire  ile doldurarak yapılıyor. Gaziantep de ev gereçleri satan heryerde, marketlerde tahta kerebiç kalıpları bulabilirsiniz. Ben hiç yapmayı denemedim, zaten becerebileceğimi de hiç sanmıyorum. Puding yaparak ablamı zehirleyebilmiş biri olarak bence yapmamalıyım da. Ama teyzem'in yaptıklarını bayıla bayıla yedim,oradan biliyorum market ürünü ile gerçeği arasındaki farkı

Bana göre kerebiç "aa siz  cookie yapmıyo musunuz cınım,cookie kurabiye demek bu arada" diyen bir plaza  hatununa yöre insanının  çötankk diye ağzına vurmak suretiyle "kurabiye öyle yapılmaz böyle yapılır" demesidir.
Kerebiç bir halk kahramanıdır.

Neyse efendim şimdide kahvemi yapıp,kırıp dizimi oturup ders çalışacağım. Umarım sizi çok sıkmamışımdır

Şimdilik Hoşçakalın
Hep Mutlu Kalın

7 yorum:

  1. Cook sirin bir yazi olmus :) Bende bir Manisali olarak bayilirim Kirkagac kavununa. Ogrencilik yillarim geldi aklima balkonuna ince corap icinde tek kavun asan ev olarak mahallede ''aaa o ne ya balkondaki'' yuz ifadesini gormekten gurur ve mutluluk duyardim :) Su anda Hollandada yasadigim icin degil kirkagac kavunu, kavunlu marshmelow bile hayat etmiyorum :)
    Bende gidebildigim her yere esofmanla giderim. Senin her giydigin yakisir sana ayrica pembede bizim rengimiz, degilmi ? :) Kerebici daha onceden yemistim cook cook severim o yuzden benim yerimede bol bol ye canim. Neyse daha fazla yer kaplamayayim. Tekrardan yazin cok guzel olmus. Senin en siki takipcinim. Opuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook Teşekkür ederimmm :) elimden geldiğince eğlenceli hale getirmeye çalışıyorum :) merak eme kırkağaç kavunu Hollanda ya bile gelebilir :)
      Maalesef mi desem yoksa iyi ki mi desem bilemiyorum maksimum bir tane yiyebiliyorum kilo verdikçe iştahım kesiliyor :)))

      Sil
  2. İyi ki tam kahvaltı sonrası okudum bu yazıyı sevgili Elçin. Yoksa ne yapardım bilemem.:) Zaten ameliyat sonrası doktor emri ile sıkı bir rejimdeyim. Ama buradakilere eridim bittim. Ben Hatay lı birimden bunlarınbir tanesini yedim ama hangisi şimdi bilemedim. Ne ayıp ayıp. :(
    Ay plaza insanı değilim, müstakil bahçeliyim :p ama benimde kesinlikle onların eline su dökeme zbiliyorum ama perişan kurabiyem ve aşure pastam meşhurdur. Ah bir de uyduruk çorbalarım. Ve bu kadar, öyle mutfak marifetlerim yoktur, çok sevmem. :)
    Ve yazı çok çok çok sevimliydi, tatlı tatlı güldürdü. :) ama minik evladını daha henüz bütün yazıları görmediğim için bilmiyorum nedir Kurt? Kedi.köpek( yok köpek olsa dışarı onu da çıkarmıştınız sabah) kaplumbağa? Bilemedim nedir? Nedir? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy sabah sabah uyandım bu güzel yorumu gördüm ya günüm harika başladı :) nasıl mutlu oldum anlatamam :) :)
      Önce Kurt dan başlayayım kurt benim karakaplumbağam bir kurabiye büyüklüğünde üç yıldır bende birazcık daha büyüsün doğaya salacağım aptal bir pethop satıcısının "makrna döner ne versen yer " diye başka bir müşteriye anlattığını duyunca hemen alzım .Çünkü karakaplumbağaları sadece ve sadece bitki yerler ve keşke o gün kurt un annesini ve diğer kardeşini de alabilseydim .Yanımda para yoktu ve bir hafta sonra gittiğimde kaplumbağaların hepsi ölmüştü :(
      Ozamandan beri kurt bende. Bakımı biraz farklı diğer hayvasnlardan ve o kesinlikle özgür olmalı onu tuttuğum elimden geldiğince iyi donattığım teraryum da mutlu değil hissediyorum. Ama şu anda en ufak çakıl taşına takılınca ters dönüyor düştüğü yerden çıkamıyor.Zaten doğada 100 kaplumbağa doğuyorsa 1'i belki büyüyebiliiyor.
      Başlarda kızımla(kedim) pek anlaşamıyorlardı ama artık alıştılar birbirlerine
      Ahh ahh benim gibi doğma büyüme egeli biri gaziantep e gelirse bir sürü kilo alıyor orası kocamaaan bir gerçek. Yakında ayrılıyorum gaziantep'ten ama en çok yiyeceklerini özleyeceğim galiba :D

      Sil
    2. :) mutlu ettiğime sevindiim.:) biz kedilere midesini rahatlatmak için o satılan macunlardan değil, doğal ot veriyoruz. o yüzden ot kedi içn olabilir diye düşündüm.:)
      babası her sabah köpeği gezdiriken kızıma ot toplayıp getiriyor. ay bir türlü bir saksıya ekemedim, tembel ben.:P
      aah ah severim ben o kapluşu. uzun ömürlü oldukları için büyümesi de yavaştır sanırım. canııım beniiiim. aaah o salak petshoplara ne desem bilmem ki. :(
      beni aratma blogda, lütfen taze yazı olarak kedinin ve kapluşunun fotosunu yayınla lütfeen.:)))
      Not: yakında ayrılıyorsan yemeklerinin tadını çıkar, boşver.:))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...