a


12 Ekim 2014 Pazar

Doa Kozmetigin Hayvanlar Uzerinde Test Edilen Urunleri


*
~ Herkese Kocaman Merhaba ~


 *

Bugun sizlere goz alti ve yuz nemlendiricisi arayisim sirasinda ogrendigim bir bilgiyi aktaracagim. Bir suredi kullandigim nemlendiriciler den tatmin olamyiorum. Hayvanlar uzerinde test edilmeyen ve beni  mutlu edecek bir urun arayisi icerisindeyim. Bu esnada eglenceli yaklaismlari ve sevimli halleriyle doa kozmetik bana cok cazip gorundu. Kendilerinden birseyler almadna once bir cok firmaya yaptigim gibi onlarada mail attim. Sizlere mailleri paylasacagim. Ben eger bir firmanin cruelty free yani hayvanlar uzerinde test yapip yapmadigindan emin degilsem kendilerine mail atip yada arayarak ögreniyorum.

Oncelikle buradan kendilerine tesekkur ederim kisa surede ve icten bir sekilde yanitladiklari icin. Kendilerinden almayi dusundugum urunler hayvanlar uzerinde test edildigi icin bir sey alamayacagim. Maillesmemizi asagida gorebilrisiniz

Benim mailim soyle idi
"18 Temmuz 2014 15:21 tarihinde  <pisilimisili@gmail.com> yazdi:
Merhaba ,
Bir soru sormak istiyorum;
Urunlerini hayvanlar uzerinde test ediliyor mu ?
Iceriginiz ,hammadde icerik tedarikcileriniz hayvanlar uzerinde test yapiyor mu ?
Herhangi bir cruelty free organizasyona dahil misiniz ?
Hayvansal urunler icerikler kullaniyor musunuz ?(deri,kil vesaiere de dahil)


Ben hayvanlar uzerinde test edilen urunler kullanmiyorum ve sizin urunleriniz ilgimi cekti ama emin olamadim birinci agizdan duymak isterim. Sorularimi yanitlarsaniz sevinirim. Ayrica aciklamanizi blogumda da duyuracagim icin seffaf olursaniz cok memnun olurum.

Iyi gunler dilerim " 
Onlardan aldigim cevap su sekilde idi
Benim yorumlarim parantez icerisinde mor harflerle yazilmis
"
hayir test etmiyoruz. çunku teste gerek duymayacak non toxic hammaddeler kulaniyoruz biyolojik çözunurlukleri çok yuksek zararsiz hammaddeler. 

içerik hammaddelerimizi saglayanlar hayvanlar uzerinde test yapiyorlar. test yapmadan bu hammaddeler gelistirilmezler ve izin alinamaz.kim ki tedarikçim bu testleri yapmiyor der yalan söyler. (Uzgunum bu noktaya katilamiyorum.`Test yapmadan gelistirilemez` e kismen katiliyorum ama bu test `hayvanlar uzerinde` olmak zorunda degil ,kaldi ki boyle oldugunu belgelerle deklare eden bir cok firma var)ha tabi yaglarimizda test yok yani. sadece yaglardan yapilacaklarda olmaz. ama profesyonel kozmetiklerde bu gerekli.(Hayir  Degil) çunku bu hammaddelerin gelistirilmesi sureci uzun labaratuar çalismalariyla yapilir (Labaratuar calismasi demek hayvan testi demek degil ,farkli yontemlerle de gayet rahat yapilabilir bu`calismalar`). ama bitkisel yaglar için bir test yapilmaz zaten gerek de yoktur. ama tekrar söyleyelim biz bitmis urunde test yaptirmiyoruz.

cruelty free organizasyonlara dahil degiliz. bi,z hayvanligin yasam alaninin da özgurlugunu savyunuyoruz. yani çok daha ileri bir özgurluk anlayisimiz var, sadece hayvanlara yapilan deneyler noktasi biraz hedef saptirma gibi. en çok deneyi ilaç sanayii yappiyor, buna kimse karsi çikmiyor (  uzgunum ama bunu kimse bilemez. Ancak zihin okumayi beceriyor ve dunya uzerindeki her bireyin zihnine erisebildigimiz bir evrende yasiyor olsaydik boyle bir cumle kurabilirdik. Suanda Norvecde yada Zanzibar da birinin aklindan ne gectigini bilemedigim icin boyle genel cumleler bir gecerlilik tasimiyor benim gozumde. Kurulmasi da karsimdakinin inandiriciligini azaltiyor). bu yuzden bizim lokal bir hayvan hakki savunan sosyal projemiz var eyluul ayinda baslayacak.

biz %100 vegan markayiz. en çok sattigimiz urunlerimiszden birisi olan kati parfumleri sirf bu yuzden satmiyoruz. balmumu var diye. hayvansal hiç bir urun kullanmiyoruz. ayrica özgur dogadaki hayvanlari zehirleyebilecek hi,ç bir malzeme kullanmiyoruz. yani hayvan deneyi yapmiyoruz diye reklam yapip, sls ile insanlari ve çevreyi zehirleyenlrden degiliz. çunku bizim için sokaktaki kedi köpekten tutun da sudaki kurbaga ve baliga, havadaki kusa kadar tum canli formlari degerlidir.  "

Hayvan testleri konusundaki cevaplari cok yetersiz ve ivedilikle verilmis gibi geldi bana. , Lakin son paragraftaki gorusleri ise  cok hosuma gitti. Onlardan almayi dusundugum serumlar vardi : hic birini almayacagim bundan eminim. Ama dogal yaglarindan bir kismini alabilirim. Bu gorusu savunan bir firmaya destek olmayi isterim Lakin hayvan testleri konusundaki tutumlarini hic hos bulmadigim icinde almamayi da dusunuyorum. Yani bu mailleri ile benim kafami fazlasiyla karistirdilar. Ama  cok da memnun oldum bu denli acik cevap verdikleri icin. Kelime oyunlariyla `uzmanlara yazdirilmis` metinlerle cevap vermemeleri ve samimiyetleri gercekten hosuma gitti. Gonul isterdi ki alternatif yontemleri kullanan hammadde tedarikcileriyle anlassinlar bizde rahat rahat alalim sattiklarini . Kendilerine tekrar tesekkur ederim bana verdikleri cevap icin.

 Peki siz ne dusunuyorsunuz bu konuda ? Nelere katiliyorsunuz ? Bir de hayvanlar uzerinde test edilmeyen göz& yuz nemlendiricisi olarak neler kullaniyorsunuz ? Memnun musunuz ? Yorumlarinizin fikirlerinizin, sorularinizin onerilerinizin basimin uzerinde yeri var ;cekinmeden yazabilirsiniz





Simdilik Hosçakalin ~

*
Hep Mutlu Kalin ~
*

9 yorum:

  1. haydaa diyorum. veganlık bana göre cf marka olmanın ötesindedir. o yüzden veganı direkt cf olarak algılıyordum. %100 test edilmeyen ürünleri kullanmayı beceremiyorum hala. ancak çok kullandığım ürünleri özellikle şampuan, cilt bakımında sürekli tüketilen şeyleri mümkünse sertifikalı ürünlerden seçmeye çalışıyorum. doa'nın sertifikasız da olsan test etmeyen/ettirmeyen bir marka olduğunu düşünüyordum. şaşırdım. yeni almıştım bir serumunu.
    elimde nonique (bdih sertifikası var sadece) avokadolu göz ve yüz kremi var. yüz kremini daha kullanmadım ama göz kremi iyi. yüz yıkama jelim de marilou bio. amie'ninkini de aldım stoklamak amacı ile. marilou'yu ne beğendim ne beğenmedim biraz daha karma/yağlı ciltler için uygun sanırım. geriyor cildimi.

    param oldukça en azında peta onaylı dr. murad ve dermalogica'dan alacağım ben artık ya da gözümü karartıp vitacost'tan cf markaları normal fiyatları ile alacağım.

    YanıtlaSil
  2. sevgili blogger, bir kozmetik hammaddesinin araştırılırken, komplike olarak kaç süreçten geçtiğini, bunun üretiminde kullanılan diğer sentez hammaddelerin ne şekilde yapıldığını sentezleyen firmalar dışında kimse bilemez. kesi,n olarak test edilemiyor diye kimse beyanatta bulunamaz, çünkü firma bitmiş ürüğnün araştırması sürecinde test yapar. şimdi bu konuda size kesinlikle test yapılmaz dersek eğer bilmediğimiz ve ticari sır olarak saklanan bir konuda (yani fime gelişim sürecinden bahsetmez) sizi yanıltmış olmazmıyız. Bitmiş üründe biz test yapmıyoruz. mümkün mertebe test yapılmadığını söyleyen fitmalardan hammadde alıyoruz. ama peptid denilen etkili kozmetik hammaddeleri ilaç firmaları geliştirir ve bu araştırmalarda deneyler yaparlar. bakın bu kadar da net söylüyoruz yalan söylememek adına.

    ama vegan markayız evet. hayvansal hiç bir hammadde kullanmayız. hayvan testlerine de karşıyız. hatta ekibimizin yarısı vegandır bunu da belirtelim.

    YanıtlaSil
  3. ek olarak hayvanlar üzerinde tet edilerek geliştirilen hammaddeleri kullandığımız ( bakımn bu bitmiş ürüne test yapıyoruz değil ar ge aşamasında hammadde sağlayısı firmanın yaptığı testlerdir biz bitmiş ürüne test yapmayız) ürünleri de yazalım cilt serumu k serisi k+ serisi, gözaltı serumu, birde kadınlar için saç derisi serumunda kullandığımız bir diğer peptidli üründür. hepsi bu kadar.

    YanıtlaSil
  4. Dürüst yanıt vermeleri güzel olmuş.
    Bu arada çekiliş düzenliyorum, ziyaretinizi beklerim :)
    http://yasamizi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  5. doa kozmetiğin cevabı gördüğüm en saçma cevaplardan biri. dürüstlükse evet dürüstlüklerine teşekkür ederiz. biz cruelty free kullanan insanlar için bitmiş ürünün hayvanlar üzerinde test edilmesiyle eşit orandadır içeriğinin test edilmesi. sertifikalı yüzlerce marka varken bu cevabınızla sizden alışveriş yapmaz hiçbir hayvan sever. ayrıca yazmışsınız ilaçların çoğunda var yok herkes içerikle ilgili yanlış bilgilendirebilir fln diye, ilaç kullandığımızı nerden biliyosunuz ya da kendinizi neden ilaç sektörüyle kıyaslıyorsunuz? günah keçisi aramak bu. madem çok hayvan seversiniz, o zaman içeriğinden emin olmadığınız ürünlerinizi satıştan kaldırırsınız, nasıl ki politikaları gereği Çin'de satış yapmayı kabul etmeyen dev firmalar gibi!

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...