a


12 Ocak 2014 Pazar

Makyajı Ne İle Uygulamalı ?



*
~ Herkese Kocaman Merhaba ~

 *

  Makyaj yapmaya gönül veren yurdum gençlerinin ilk karşılaştığı sorunlardan biri ne ile uygulamalı çıkmazıdır şüphesiz. Bu soru akla düşünce de hemen internete girilir ve biri elle biri ayakla yok fırçayla süngerle pamukla kaşıkla derken kafa karışır. Bu noktada size fikirlerimi paylaşıp bir  nebze olsun yardımcı olmayı isterim






Efendim fırça dünyasına girerseniz ucu bucağı gelmediğini görürsünüz.  Bir sürü markanın birsürü fırçası arasında kaybolur bir tonla fırça alır har vurup harman savurursunuz . Öncelikle bir kısmınızın bildiği üzere gereksiz tüketimden hoşlanmayan bünyem için alarm çanları çalmaya başladı evdeki fırça sayısı arttıkça.  Bende durumumu ihtiyaçlarımı analiz ettim ve bir algoritma çıkardım makyaj uygulama araçlarına dair.


En az tüketimle bu işi halletmek için size elinizin altında bulunup tüm işlerinizi halledebilecek  3 temel araçtan bahsedeceğim. Daha fazlasına ihtiyacınız yok eğer makyoz değilseniz. Seçimlerimizi yaparken asla hayvan tüyü olan ürünler kullanmıyoruz çünkü saçma sapan bir iş için alacağımız bu fırça için bir hayvanın acı çekmesine göz yumacak kadar vicdansız değiliz.



İlk karar vereceğimiz sıvı ürün mü toz ürün mü kullanacağımız.
Sıvı ürünler için ; Benim gibi doğal görünümden hoşlanıyorsanız size en büyük tavsiyem ıslak kullanılan makyaj süngerlerinden edinmeniz. Beauty Blender' ı ülkemize getirenler abartılı fiyatlarla sattığı için ondan uzak durabilirsiniz. Real  TechniQues , Benri ,  Gratis ve Watsons da bulabilrisiniz. Ekilips Sünger en son 6,5 TL idi Gratis de... Bu noktada dünyanın en pahalı süngerine ihtiyacınız yok hemen hemen hepsi aynı. Denediğim için size gönül rahatlığıyla ekilips süngeri tavsiye edebilirim.



Geldik toz ürünlere ;

Eğer pudra kullanıyorsanız : Bol tüylü büyük yumuşak bir fırça işinizi görür. Pudra fırçası sert olmamalıdır ki altına sürdüğünüz fondöteni ,kapatıcıyı oradan oraya sürüklemesin. Ben pudra fırçasını büyük seviyorum.Ecotools'un çok güzel fırçaları var özellikle indirimde bir tane alırsanız çok işinize yarayacaktır. Pudraların içinden çıkan süngerleri pek tavsiye edemeyeceğim. Daha doğal daha şık bir görüntü için o süngerleri değil herhangi bir pudra fırçasını kullanmak gerekiyor. Aksi taktirde yüzümüzün "pudra pudra durması" kaçınılmaz olabiliyor




Allık için eğer krem allık kullanmıyorsanız fırça şart. Açılı allık fırçaları işinizi gayet güzel görecektir.Açılı fırça almadıysanız da ucu bombeli pudra fırçasından da yararlanabilirsiniz.








Bunlar yüz makyajı için gereken üç temel üründü. Elbette ki fondötenimizi elimizle de uygulayabiliriz kimse gelip elimizle sürdüğümüz için tutuklamayacak bizi , ama mükemmel ten makyajı için bu üç ürün şart. Sünger çok doğal uygulama sağlıyor ve elimizle yaptığımız uygulamaların tersine oradan buraya ürün sürüklemiyor ürünü eşit miktarda tüm cilde yediriyor. 


Ben makyaj süngeri ile tanıştığımdan beri bir daha hiç ne fondöten fırçası aldım ne de fondöten fırçalarımı kullandım. Hepsi rafa kalktı. O yüzden benim gibi bir sürü ürün alıp sonra pişman olmak istemeyenler için bu yazıyı hazırladım.

Bunlar dediğim gibi temel ürünler.
 Bunun far fırçası ,  kaş fırçası ,  eyeliner fırçası vesaire bir çok ekstrası var. Eğer çok yoğun far kullanmıyor iseniz 3-4 tane ekonomik yumuşak far fırçası işinize yarayacak ve size yetecektir.Hatta Rossmann'larda satılan For Beuty markasının 1-3 Tl arasına aldığım far fırçaları tüm diğer far fırçalarımın pabucunu dama attırdı. Size de tavsiye ederim.  





Ben şahsen eyeliner çok kullanan biriyim. Jel eyeliner kullanacaksak mutlaka fırçaya ihtiyacımız var. Yine aynı şekilde bazı farlarımızı eyeliner olarak kullanıcaksak kesik uçlu bir eyeliner fırçası almamız gerekiyor. Kesik uçlu diyorum çünkü özellikle yeni başlayanlar için kontrolü daha kolay olduğu için kesik uçlu eyeliner fırçasını tavsiye ediyorum. Zamanla uzmanlaştıkça düz eyeliner fırçalarına geçiş yapabiliriz.






Umarım işinize yarayacak bir yazı olmuştur.Kısaca özetlersek ve tüketmeyi  abartmazsak bu fırçalar bize yeterli gelecektir. Unutmayalım ki aldığımız fırça sayısı değil bizi güzel gösteren. Saçma sapan yerlere sürülmüş allık ,  lekeleri kapatmak için  kat kat sürülmüş kapatıcılar , acayip uyumsuz renklerde kendimizden inatla açık tonda seçtiğimiz fondötenler varken dünyanın tüm fırçalarına sahip olsak bile bir anlamı olmayacaktır.

Tüketirken unutmayalım ki yaratıcılık zekanın en temel ürünüdür . İşleve takılıp pudra fırçasını sadece pudraya allık fırçasını sadece allığa kullanırsak far uygulamaları için milyon tane fırça almamız gerekecek ; kaş üstü kıvrım karıştırma uygulama vesaire vesaire. Korktuğumuz şey para harcamak değil dünya kaynaklarını tüketmek. Dünyanın benim fırça sayımdan daha önemli olduğuna inanıyorum. O yüzden en az materyalle en çok işi yaptığımda kendimi çok mutlu hissediyorum

  Konu ile ilgili sormak istediğiniz , katıldığınız katılmadığınız , eklemek istediğiniz çıkartmak istediğiniz ne varsa çekinmeden yazabilirsiniz.



Simdilik Hosçakalın ~

*
Hep Mutlu Kalın ~
*

15 yorum:

  1. Fistigim cok harika bir yazi olmus, ne kadar guzel yazmissin. Senin tum yaziliarin icin sunu gonul rahatligiyla soyleyebilirim '' BA YI LI YO RUM'' Gunumuzde biz gencler olarak tuketim cilginliginin bu kadar tuzagindayken senin gibi tuketimin cool havali bisey olmadigini aksine gercekten salakca ve dunya kaynaklari icin zararli oldugunu goren insanlari gormek beni cok mutlu ediyor. Sanki icimden gecenleri yazmissin o kadar diyorum. Bende o kadar az firca ve makyaj urunu kullanirim ki hicte pisman degilim ve seninde bunu tetiy etmen cok hosuma gitti
    Seni gercekten cok severek takip ediyorum, kendine iyi bak yeni muhendis adayi :)
    Kocaman opuldun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy güzel yorumun için çooook teşekkür ederim :) çok mutlu oluyorum snein bu güzel sözlerini okuyunca :) Bende makyaj ürünü kullanma konusunda elimden geldiğince az ürü n kullanamya çalışıyorum ve kullanmayacağım ürünü de almamaya çalışıyorum umarım daha başarılı olabilirim bu konuda :) : ) :)

      Sil
  2. Ecotools fırça setini girdiğim bir markette tesadüfen görüp almıştım. İndirimdeydi, yaklaşık 13 liraya almıştım 5-6 ay önce. Çok da memnunum vallahi :) Eyeliner fırçasını kullanmasını beceremiyorum henüz ama azimle o da olur :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eyeliner azim pratik ve kararlılıkla halledilen bir mevzu :D ilk eyeliner çekerken panda gibi olurdum. Şimdi gözüm kapalı çekerim :)) ecotools gerçekten çook güzel fırçalar üretiyor

      Sil
  3. çok güzel olmuş yazın eğlendim okurken :)
    bi de uygun karıştırma fırçası söyle bari ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) Rossmann ın fırçalarını karıştırma fırçası olarak kullanabilirsin. Bende dudak ve far fırçası var ikisini de karıştırma fırçası olarak kullanıyorum :))

      Sil
  4. Çok güzel yazmışsın, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim asıl ben teşekkür ederim :) :)

      Sil
  5. merhaba..
    güzel bir yazı olmuş teşekkürler ben makyaj fırçalarına bayılıyorum ve bir sürü olsun istiyorum ama maalesef öğrencilik işte paranı her zaman böyle şeylere harcayamıyor sun. bu yazıyı dikkate alarak gerekli fırçaları alacağım çok yardımcı oldu bu yazı gerçekten teşekkürler ...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy çok mutlu oldum yorumunu okuyunca. Kesinlikle katılıyorum öğrencilik zaten sıkıntı birde almak isteyip alamamak yada bilinçsiz alıp tüm paranı yanlış harcaman çok can sıkıyor. işine yaradıysa ne mutlu bana :)

      Sil
  6. Selam! Yazını çok beğendim,açıkçası her şeye ayrı ayrı fırça alan birisi hiç olmadım hiç de anlamadım onları zaten :P Şey ilgi alanın mı yada yeri mi bilmiyorum ama yüzümde çok belli olmasada hoşnut olmadığım izler var.Yanaklarda sivilce kalıntısı sanırım, burun üzerinde de siyah noktalar.(anlatışıma bakma korkunç değiller :P) Makyajla kapatmaktan bıktım kükürtlü sabun ve dermokil maske kullanmaya başladım ama emin değilim ne yaptığımdan pek :P Tavsiye verirsen sevinirim canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hmm öyle çok büyük birşey değilse benim elimde doğal deniz kili var ben ve ailem seve seve kullanıyoruz. Bizde bir allerjik reaksiyon filan vermedi yazları denize gittiğimizde özel bir bölgeden topluyoruz. Benim çok ama çoook işime yaradı dilersen bana mail at adresini sana biraz göndereyim tabi ücretsiz olarak. Ama hemen gönderemem ev taşıdığım için tüm kilimi kolileyip kaldırdım yeni eve taşınınca kolileri açıp gönderebilirim istersen.

      Ben sivilce tedavisine başlamadan önce kullanıyordum sık arasıra hiç siyah noktam olmuyordu ve yüzümü çok duru temiz yapıyordu.
      İzlere gelirsek kırmızı iz ve lekelerse onlar için kullanılan renk açıcı dermokozmtik kremler temizleyiciler var. Ama oyuk gibi lekelerse onun için bir cildiye uzmanına gidersen basit soyucu tedavilerle çook büyük kısmı yok edilebiliyor

      Sil
    2. Teşekkür ederim canım teklifin için ama ben önce şu tedavileri bir deneyeyim de olmazsa adresimi vericem ok :D

      Sil
  7. merhaba ben ten ürünlerini elimle yaymayı daha uygun buluyorum ama eco tools fırçalar da favorim
    bu arada benim bloğumu da ziyaret ederseniz çok sevinirim
    http://prensesinfisiltilari.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eco tools'u sevmeyen kimse yok sanırım :) :) : )

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...