a


28 Ocak 2014 Salı

No Poo Gün :1 Şampuansız Saç Yıkanır mı ?


*
~ Herkese Kocaman Merhaba ~


 *

Bugün size 24 saatlik gözlemime dayanan bir yazı yazacagım. Aslında bundan önce "no poo"nun ne oldugundan kabaca bahsedeyim . Efenim "No Poo" ; sampuan ve benzeri saç yıkama ürünlerinin içerisindeki kimyasallardan uzak durmak isteyen saglıgına düskün,dogal yasamayı , kendine ve dogaya zarar vermemeyi düsünen bilinçli bireylerin genel olarak benimsedigi bir yöntem.

Beslenme de organige dönerken neden bakım ve kozmetikte dönmeyelim ki ?  Bir sonra ki yazımda " No Poo " nun detaylarını ( nedir ne degildir faydaları nedir ) uzun uzun yazacagım. Ama bu yazıyı da hemen deneyimlerim tazeyken yazmak istiyorum.





Efendim bundan tam  6 ay önce ,2013 yılının Agustos ayında aldım bu kararı. Evet bu sene 2013 bitmeden No poo 'yu deneyecegim diye söz verdim kendime. Ama bir anda cesaret edemedim ve önce elimdeki sampuanlarımı bitireyim  dedim. Sonra da sınav dönemi ortasında ; baslangıçtaki "keçe gibi saç sorunsalı "ile ugrasmayayım en iyisi yarı yıl tatilinde yapayım dedim.  Ah cahillik ve korkular.. Ne büyük hata etmisim bu kadar erteleyerek. Ablamla birlikte karar aldık ve yarıyıl tatilinde birlikte no poo'ya baslayalım dedik.





Yarı yıl tatili basladı eve geldim. İlk iki dusumu normal sampuan+kremli olarak aldım. Efenim benim güçlü, dalgalı, koyu renk uzun saçlarım var. Merak edenler geçtigimiz günlerde instagramda paylastıgı  resme bakabilirler. Saçlarımı çok severim ve begenirim de. Lakin bir sorunları var inanılmaz "dolaskan" yapıdalar.


 Son 6 senedir her dusum söyledir ; 
sampuanla Elçin  --> Kremle  Elçin --> Islakken hemen saç açıcı spreyleri milyon kere fıs fıs edip açarken küfürler ve beddualar savur Elçin --> Kurut Elçin --> Besleyici kuru yaglar kullan Elçin. O yüzden çok korktum geçis süreci çok zor olacak saçlarım açılmayacak filan diye.Lise bittikten sonra anladım ki sadece dusta kullandıgım kremlerle olmayacak bu is ve üniversite hayatım boyunca asla sıvı saç kremsiz vesairesiz saçlarımı tarayamadım. 

Neyse dün aksam aldım karbonatlı suyumu ve elma sirkemi  girdim dusa. 



Öncelikle size ilk tavsiyem siz benim yaptıgım hatayı yapmayın dusa girmeden önce çesme suyu ile olusturdum karısımı vee dusta o buz gibi suyu kafaya dökmek çelik gibi irade istiyormus onu anladım. Bu resmen bir iskence , hatta insanlık suçu. Yapmayın yaptırmayın. Alın bos bir kabı koyun karbonatınızı efendi gibi dusta ekleyin ılık suyunuzu mis gibi yıkanın.








İslem su sekilde : bir miktar karbonatlı suyu  dusta ıslandıktan sonra (aynen sampuan gibi ) uyguluyoruz yani anlayacagınız bir islem mislem yok. Normal yıkanıyoruz. Ben 4 dolu tatlı kasıgı karbonat ve yarım litre su kullandım. Saçınıza göre zamanla kendi tarifinizi ayarlayabilirsiniz. Ben baslangıç için bu oranı kullandım ve begendim.. Neyse sampuanla yıkar gibi diplerine ellerimle masaj yaptım yıkadım, normal dus alırken ki gibi durulandım.







Sonra da yarım litrelik su sisesinin dibine yaklasık 1 cm yükseklikte olacak sekilde elma sirkesi koydum.


( Serçe parmagım kalınlıgında elbetteki cetvelle ölçmedim bebek ) Üzerini su ile doldurdum ve krem gibi saçlarıma uyguladım. O esnada dus jeli,peeling  vesaire kısmını hallettim yani saçımda birazcık beklemis oldu sirkeli su. Durulandım



Sonuç : 6 yıldır ilk defa sıvı saç kremi kuru yag vesaire sürmeden saçlarımı taradım.  Allahımmm ipek gibi oldu. O kadar yumusak o kadar kolay taranan saçlarım oldu ki sastım kaldım

Ben genelde yabancı blogları takip ediyorum bu tür konularda bir çok insan baslarda taranamayan saç problemi yasamıs ama ben zerre yasamadım .Ya aklınıza gelebilecek her renk su aldım  (hani kuaförler kullanır ya  mavi su mor su pembe su ve inatla onları xyzli su seklinde söylerler), sıvı saç kremi olarak da piyasada denemedigim yok, bakım  yaglarına girmiyorum bile ve ilk kez hiç bir sey sürmeden saçlarım açıldı.Yasadıgım soku varın siz düsünün.

 Ensemde yumak olan,her taramamda seksen parçaya ayırarak ancak açabildigim örümcek agı formundaki kütle tek hamlede açıldı. saka gibi ya. Ben ki yıllarca en büyük korkusu "ay bir yerde kalırsam banyo yaparken sıvı saç kremlerimi normal kremlerimi kendi sampuanımı unuturum " olan bir insanken ilk kez böyle kolay tarandı saçlarım. 


Ama dedim ki ıslakken gaza gelme Elçooooo  bi bak bakalım gün içinde yok agırlasma yaglanma filan olacak mı . Cıks. Saçlarıma yumusacık ve çok güzel olarak kullandım bugün . Uzun zamandır kendinden dalgalı saçlarımın dalgalarında bir sönme vardı. Yani eskiden çok rahat " yıka ve çık " yaparken bir süredir dalgalar bozuk formda oluyordu. Bugün bir kalktım ki o iste özledigim dogal dalgalarım geri dönmüs. Ba-Yıl -Dım !!!


Koku konusunda ise , sirke hiç ama hiç koku bırakmıyor. Saçlarım kurudugunda elma sirkesinden eser yoktu ama mis gibi temiz bir saç kokusu vardı. Kokacak parfümlü hiç bir sey yokken saçımda saçlarım inadına mis gibi kokuyor.

Bugün ablamda denedi  ve o da saçlarının bu kadar kolay açılmasına sasırıp soka girip kendinden geçip konuyu komsuyu kesti , bakkalı sisledi ev sahibinin ellerini rendeledi. Bunu gören annem evdeki kedileri kolye yaptı , köpekleri patik olarak giydi. 



Bir süre belki ilgisini çeken destek arayan olur diye No Poo Günlügü tadında yazılara devam edecegim.  
Ben baslamadan önce Türk bloglarda bulamadıgım için çok tereddüt etmistim. Belki baslamak isteyen olur da İngilizce bilmiyordur ya da bizzat deneyen topragım insanından duymak istiyordur diye tek tek yazacagım. 

Aranızda deneyen varsa deneyimlerini yazarsa çok sevinirim. Merak ettiginiz , bildiginiz , eklemek istediginiz , çıkarmak istediginiz  ne varsa çekinmeden yazabilirsiniz




Simdilik Hosçakalın ~

*
Hep Mutlu Kalın ~
*



41 yorum:

  1. Aaa bende denemek istiyorum cunku gercekten bıktım saçlarımın acılmamasından :) Senin adına cok sevindim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence hic vakit gwcirmeden dene. Kaybedecegin hic birsey yok. Ben cok pismanim bukadar gec kaldigim icin

      Sil
  2. çok merak ettim yağlı saçlar için de kullanılabilirmi acaba denemek için uygun zmanı bekleyeceğim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her tip sac icin uygulanabilir bi yontem. Sactaki yag arttikca karbonat miktarini arttirmak gerekiyor o kadar. Sirke miktarini azicik azaltip karbonat miktarini birazcik arttirirsan bence istedigin orana ulasmis olursun:) bence hiic bekleme dene en kotu ihtimalle iki gun sacini toplarsin kece gibi olsa bile :)

      Sil
  3. henüz karbonat kısmına giremedim, yazdan önce de deneyeceğimi sanmıyorum. ama sirkeyi saç kremi yerine kullanıp çok memnun kaldım. bir kere de saçımı şampuanlamadan evvel sirkeyle yıkadım, tamamen dezenfekte olması için. bu da çok iyi geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bir denedim pirdenedim :) ama ablamda aynen anlattigin gibi yapti bi kackere sirke denedi begendi ama karbonata gecmemisti. Sonra terar sampuana kreme sondu elindekileri bitirmek icin ve bugun karbonat+sirke denedi.eger tedirginseniz karbonat miktarini cok az tutup baslayabilirsiniz

      Sil
  4. ayy ne kadar çok güldüm yazıya :) Ben de denemek istiyorum aynı dertlerden muzdaribiz ama cesaret edemiyorum dahaa..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu bana guldurebildiysem eger :)) hiic korma dene gitsin.en kotu ne olabilirki dolasirda sertlesirse tekrar donersin eski yonteme olur biter :) ben kendime kiziyorum suan neden korktum bukadar diye :)

      Sil
  5. Ay oyle bir anlatmissinki simdi gecenin bi yarisi kalkip deniycem nerdeyse :) okulum tatile girsin ilk isim denemek olucak bunu. Hemen bir kenara yaziyorum , harika bir yazi olmus canim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Mutlaka dene ve bana da söyle olur mu ? çok merak ediyorum herkes benim kadar memnun kalacak mı ? :) :) :)

      Sil
  6. sabahın altısında seni okuyup yazıyorum,gidip duş mu alsam dedim yani:)benim saçım röfleli falan,bana da olu mu acep bu yöntem?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ablamın saçları yıllardır boyalı, şu an siyah gerçi ama yinede yıllardır boyalı , en son kırmızıya boyattı beğenmeyip siyah yaptı e kırmızı içinde saçını açmışlardı. O da memnun kaldı. O da ikinci denemesini yapınca yazarım hala memnun mu :)

      Ama internette bir çok boyalı saçda da uygulandığını okudum. Bence denemekte fayda var

      Sil
  7. devamını merakla bekliyorum :)))

    YanıtlaSil
  8. ilk defa bu kadar detay okudum ve ilgimi çekti gerçekten de denenebilir en fazla eski yönteme döneriz olur biter..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende öyle düşünüyorum. Ne kaybedebilirim ki karbonat ve sirkenin saçımı dökmeyeceğinden kırmayacağından eminim. milyon tane yazı okudum kimse böyle bir şey yazmamıştı. Eğer tutmazsa en kötü ihtimal yıllardır yaptığım gibi eski usule dönerim

      Sil
  9. Ya ben şimdi ağzım açık kaldım. Benim o uzun , keçe gibi olan , ensemdeki topaç gibi dolaşıklığım olmayacak ve ben saçlarımı yola yola taramayacağım. Hatta banyo yapmak değilde saçımı tarama kısmından sıkılıp devamlı bu akşam çok yorgunum ya uğraşamam demeyeceğimmi?
    Çok sağol ben ingilizce bilmiyorum bu yüzden yabancı blogları okuyamıyorum ama senin tecrübelerin benim ağzımı bir karış açık bıraktı. Çok ilginç vay arkadaş yav gavur neler icat ediyor :) Teşekkür ederim canım bendede işe yararsa sana çok duacıyım bilesin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Suyu çok severim ama sırf saçlarım yüzünden resmen banyodan soğudum. Artık arkadaşlarım bilridi duşa gireceğim dersem saatlerce uğraşacağımı. Duş on dakika saçları aç yol sinir krizi geçir bir saat.

      Kesinlikle denemenizi tavsiye ederim elbetteki herkesde aynı sonucu vermeye bilir ama okuduğum yüzlerce yazıda ilk başlarda sorun yaşayanlarında zamanla yumuşacık saçlara kavuştuğu yazıyordu. yani ilk bir kaç yıkamada zorlansanız bile yılmayın derim.

      Rica ederim ne demek :)

      Sil
  10. SÜPERMİŞ! Paylaşım için teşekkürler. bende elimdeki ürün deposunu eritip deneyeceğim mutlaka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rice ederim ne demek :) denediğinde yazarsan çok sevinirim :) :)

      Sil
  11. Yazından sonra deneyesim geldi, aslında Türk bloglardan yazan da var ama en iyi sen anlatmışsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy teşekkür ederim :) :) evet bir iki blogda gördüm , kozmetik blogu değilde doğal yaşam bloglarında gördüm daha çok :)

      Sil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Ben de denicem ama karbonat zarar vermez mi saça?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hayır hemde hiç bir zararı yok. Karbonat yenilebilir sürülebilir bir madde. kullanılan en eski alkalillerden bilinen hiç bir zararı yok. sadece kuru saçlıysan karbonat miktarını az tutman yeterli :)

      Sil
  14. Şampuanımın içinde sirke vardır hep. Ara sıra da sirkeli su ile yıkarım ama karbonat-sirke karışımını bilmiyordum. Denemekten hiçbir zarar gelmez. Onca kimyasalı saçımıza sürdüğümüzde bir şey olmuyorsa bundan hiç olmaz :) Teşekkürler bilgi için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim ne demek :) şampuanla herhangi bir deterjanın içeriği birbirine o kadar yakın ki hiç birşey ondan kötü olamaz bence :)

      Sil
  15. yaz yaz okumazmıyım feci kafama soktun şuan bu fikri, çok ucuz bi yöntem hem elimizmi kırılır denemesek aaa :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle :) En kötü ihtimal yine şampuana kreme dönülür olur biter :)

      Sil
  16. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. Ben de başlamıştım, 3 ay kadar düzenli yaptım. Başlarda benim de saçlarım inanılmaz yumuşak ve kendi orijinal formuna kavuşmuştu ama sonra saç alıştı mı ne yaptıysa bir verim alamaz oldum :/ Bir de üşenip "bugüncük şampuan kullanıyım kim uğraşıcak soğukta karbonatla" diye diye uzun zamandır ara verdim :/ Senin vesilenle bu hafta tekrar başlyım bari özledim sirke kokusunu :D (süreyi yanlış yazdığım için diğer yorumu silmek durumunda kaldım :/)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selam :) kusura bakma çok geç cevaplıyorum :) bende maalesef o bırakma sorununu yaşadım ama aslında insan alışınca zor gelmiyor ama aaptasyon süreci birde üşengeçlik çok etkili birer caydırıcı:)

      Sil
  18. aaa bu kadar ayrıntılı bir yazı görmemiştim . çok bilgilendirici oldu teşekkür ederim. saçım siyah, uzun ve kıvırcık ama ne zamandır kıvrıcıklığa dair bir şey kalmadı.banyodan çıktıktan sonra tam da senin gibi saatlerce taramaktan banyoya girmeye üşenir oldum.dolaşıklık başımın belası. bir de kuru benim saçlarım 3-4 ayda bir mavi siyaha boyuyorum çok işlem görmüyor ama yine de kuru.
    yarı yarıya mı indirsem karbonat olayını? alkali suyu içiyorum ben çook memnunum acaba saçlarım da memnun kalır mı ? :) çok soru sordum bayıldım bu arada bloğunu bana da bekliyorum
    he bir de bi sorum daha var, google friend connect nasıl gzüküyor sende? bende bu gadget hatalı diyor, giremiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba öncelikle özür dilerim böyle geöç kaldığım için. Hmm evet kuru saçlarda karbonatı biraz azaltmak lazım ama çok az karbonatta saçı kirli bırakır. Şöyle yapabilirsin ilk iki üç denemede önce yarım olmak üzere deneyerek belirlersin ölçüyü. Zaten tek yıkamada az yada çok kullanman saçını9y ıpratmayacaktır. Oyüzden çekinmeden deneyebilrisin.

      Dolaşıklığın nasıl bir bela olduğunu bilirinm yani gerçekten insanı banyodan soğutuyor

      GFC ile ilgili hiç bir şey yapmadım başından beri olduğu gibi duruyor ,sadece bir ara bozulmuştu ondada kaldırıp tekrar ekledim düzeldi :)

      Sil
  19. ben de deniyeceğim saçları dökmez değil mi bu karbonat ve elma sirkesi ? :))

    YanıtlaSil
  20. Merhaba. Bu yöntemin saç rengini koyulaştırdığı hakkında şeyle duydum. Doğru mu?

    YanıtlaSil
  21. Merhaba. Bu yöntemin saç rengini koyulaştırdığı hakkında şeyle duydum. Doğru mu?

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...